Onze partners zijn belangrijk!

Bij het opzetten van een concept voor het verkopen van cadeaubonnen ben je natuurlijk niets zonder enthousiaste, lieve en kwalitatief goede partners!

Als eigenaars van de mamaverwenbon was dit dan ook één van onze eerste taken: het zoeken naar aanbieders. Maar hoe vind je nu wat je zoekt? Internet biedt hier uitkomst. Een website geeft vaak een goede eerste indruk van een mogelijke aanbieder en een telefonische en/of persoonlijk gesprek bevestigt vaak de indruk van de website. Het is ontzettend leuk om te zien hoeveel initiatieven rondom zorg voor de zwangere en jonge moeders er al zijn. Het komt dan ook regelmatig voor dat wij glunderend achter ons schermpje verschillende initiatieven aan het bekijken zijn.

Soms willen eventuele aanbieders niet met de mamaverwenbon mee doen. Vaak is de reden dat ze het al te druk hebben. “ Dat is mooi zeggen we dan, want dat betekent dat je goede services verleent maar waarom andere vrouwen daar ook niet van laten meegenieten?  Een andere keer is het omdat de betreffende aanbieder zich niet aan een commercieel initiatief wil committeren. Dat vinden we natuurlijk jammer, want de mamaverwenbon is nu net bedoeld om (aanstaande) moeders kennis te laten maken met alle typen zorg die reeds voorhanden is, een soort platform dus. Het zou fijn zijn als we dit op vrijwillige basis zouden kunnen doen, maar ook wij moeten brood op de plank brengen en dat we dat op deze manier kunnen doen, daar  zijn we eigenlijk alleen maar trots op. Het kan ook zijn dat de zorg die aangeboden wordt reeds (voor een deel) door de (aanvullende) verzekering vergoed wordt. Eerlijk gezegd, juichen wij dat alleen maar toe. Want hoe meer zorgverzekeraars zich bewust worden van het belang van de diensten van bijvoorbeeld een diëtiste, een osteopaat, een doula, een manueel therapeut of een haptonoom, hoe beter!

Niet iedere (zwangere) vrouw is echter aanvullend verzekerd. Daarnaast heeft zij soms niet eens weet van de mooie initiatieven die voor haar beschikbaar zijn en/of is zij niet op de hoogte van de mogelijkheid van vergoeding door de verzekeraar. Wij vermelden het dan ook altijd als de aanbieder voor vergoeding in aanmerking komt. Oftewel: check je eigen verzekering voordat je jouw mamaverwenbon inlevert!  De mamaverwenbon kan dan worden ingezet als een extra behandeling, als het aantal behandelingen waar je vanuit de (aanvullende) verzekering recht op hebt, reeds zijn gedeclareerd. Of, als jouw verzekeraar bepaalde zorg niet vergoedt, kan de mamaverwenbon worden ingewisseld om toch gebruik te kunnen maken van de mooie, zeer waardevolle diensten voor de zwangere of nieuwe moeder.

Op deze manier helpt de mamaverwenbon mee deze zorg laagdrempelig te maken. Ons motto is dan ook: iedere (aanstaande) moeder heeft recht op goede kwalitatieve (ver)zorg(ing)! Verwennen in de breedst mogelijke zin van het woord dus! En daarom zijn wij zo blij met onze aanbieders. Zij verzorgen en verwennen de (aanstaande) moeder zoals wij het graag zien. Door een heerlijke massage, een therapeutisch consult (osteopaat, haptonoom, diëtist), een goed gesprek (coach), informatie en voorbereiding (zwangerschapscursus), ontspanning (yoga), een gezonde maaltijd (catering), een heerlijke behandeling (schoonheidsspecialiste), of door het maken van een onvergetelijke herinnering (fotograaf)!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *